دیجی فایل 2000

  • ۰
  • ۰
تحقیق

تحقیق


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:50

فهرست مطالب:

عنوان صفحه
کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC
شرایط فنی
مرور کلی سیستم
پردازش داده&zwnj های EDC
سیگنال&zwnj های ورودی
اصلاح سیگنال
پردازش سیگنال در ECU
سیگنال&zwnj های خروجی
انتقال داده&zwnj ها به سایر سیستم&zwnj ها
مرور کلی سیستم
انتقال داده&zwnj ها به روش متداول
انتقال داده&zwnj های سریال CAN
پمپ&zwnj های انژکتور ردیفی PE با کنترل الکترونیکی
بلوک&zwnj های سیستم
اجزاء تشکیل&zwnj دهنده
مدارهای کنترل (شکل 5-9)
دیگر وظایف
سیستم ایمنی
مزایا
پمپ&zwnj های انژکتور ردیفی با کنترل غلافی
کنترل شروع تزریق
ملحقات
حلقه کنترل خودکار
کنترل الکترونیکی پمپ&zwnj های انژکتور آسیابی
محوری VE-EDC
بلوک&zwnj های سیستم
اجزاء سیستم
کنترل&zwnj های حلقه بسته (خودکار)
اقدامات ایمنی
مزیت&zwnj ها
خاموش کردن موتور

کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)

شرایط فنی

امروزه، در ورای پیشرفت&zwnj هائی که در زمینه&zwnj ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می&zwnj آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده&zwnj ی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه&zwnj ی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند، موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند. این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در آن کاملتر صورت می&zwnj گیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم، با توجه به این واقعیت که اختلاط بهتر انجام می&zwnj شود و به علت عدم وجود پیش محفظه و یا محفظه گردابی، هیچ گونه تلفات ناشی از سرریز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهای با تزریق غیر مستقیم، مصرف سوخت 15-10 درصد کاهش می&zwnj یابد.

علاوه بر این، موتورهای مدرن امروزی بیشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. این امر باعث شده است که از سیستم تزریق سوخت موتور دیزل، انتظارات بیشتری مطرح شود، از جمله:

- فشارهای بالا در تزریق سوخت،

- منحنی بنیادی&zwnj تری از آهنگ سوخت&zwnj دهی،

- شروع تزریق متغیر،

- تزریق پیلوتی،

- سازگاری مقدار سوخت تزریقی، فشار تقویت یافته، و کمیت سوخت تزریقی در یک مرحله&zwnj ی کاری معین،

- کمیت سوخت راه&zwnj انداز وابسته به درجه&zwnj ی حرارت،

- کنترل دور آرام مستقل از بار وارده بر موتور،

- تنظیم سرعت مطلوب با توجه به مصرف سوخت و بازده،

- به کارگیری چرخش دوباره&zwnj ی گاز اگزوز، EGR با کنترل خودکار،

- کاهش در تولرانس&zwnj ها و افزایش در دقت، در تمام طول عمر مفید وسیله&zwnj ی نقلیه.

گاورنرهای مکانیکی متداول (وزنه&zwnj های گریز از مرکز) با به کارگیری چندین وسیله&zwnj ی اضافه&zwnj شده، شرایط متنوع در حین کار را ثبت می&zwnj کنند تا تشکیل مخلوط با کیفیت بالا تضمین شود. بنابراین، این نوع گاورنرها به یک کنترل ساده&zwnj ی دستی در موتور محدود می&zwnj شوند، در صورتی که عمل کننده&zwnj های مهم و متنوعی وجود دارند که امکان ثبت آن&zwnj ها توسط این وسائل وجود ندارد و یا اگر هم ثبت شوند، سرعت کار مطلوب نخواهد بود.

مرور کلی سیستم

در سال&zwnj های گذشته، به علت افزایش، چشم&zwnj گیر در توان محاسبه&zwnj ای میکروکنترلرهای موجود در بازار، تبعیت کنترل الکترونیکی دیزل (EDC) از مقررات و شرایطی را که پیشتر یادآور شدیم را ممکن ساخته است.

برخلاف خودروهای دیزلی مجهز به پمپ&zwnj های انژکتور ردیفی یا آسیابی متداول، راننده&zwnj ی یک وسیله&zwnj ی نقلیه کنترل شده توسط EDC نمی&zwnj تواند هیچ گونه اثر مستقیم روی پمپ انژکتور داشته باشد، به عنوان مثال کنترل مقدار سوخت تزریقی که به طور متداول به وسیله&zwnj ی پدال گاز و یا سیم گاز انجام می&zwnj شود، در اینجا حاصل متغیرهای عمل کننده&zwnj ی متنوعی از جمله وضعیت کاری، داده&zwnj های توسط راننده، آلاینده&zwnj های گاز اگزوز و نظائر آن است.

بدین معنی که یک سیستم ایمنی پیشرفته&zwnj ای باید به کار برده شود تا خطاها و ایرادات را تشخیص دهد و به نسبت شدت و حدت، راه&zwnj کارهای مناسب برای رفع آن&zwnj ها را ارائه دهد (به عنوان مثال: محدودیت گشتاور، یا راندن اضطراری خودرو در گستره&zwnj ی دور آرام (رساندن خودرو به کارگاه). سیستم EDC هم چنین امکان تبادل بین مقادیر به دست آمده در این سیستم با مقادیر حاصل از سایر سیستم&zwnj های الکترونیکی در خودرو به وجود آید (به عنوان مثال با سیستم کنترل کشش (TCS) و کنترل الکترونیکی تعویض دنده.) بدین ترتیب، این سیستم می&zwnj تواند با کل سیستم خودرو ادغام شود.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-2444-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%83%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%83%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%8a%d9%83%d9%8a-%d9%85%d9%88/
  • ۹۵/۰۴/۳۱
  • abbas amirinia

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی