
فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:50
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
کنترل الکترونیکی موتور دیزل EDC
شرایط فنی
مرور کلی سیستم
پردازش داده&zwnj های EDC
سیگنال&zwnj های ورودی
اصلاح سیگنال
پردازش سیگنال در ECU
سیگنال&zwnj های خروجی
انتقال داده&zwnj ها به سایر سیستم&zwnj ها
مرور کلی سیستم
انتقال داده&zwnj ها به روش متداول
انتقال داده&zwnj های سریال CAN
پمپ&zwnj های انژکتور ردیفی PE با کنترل الکترونیکی
بلوک&zwnj های سیستم
اجزاء تشکیل&zwnj دهنده
مدارهای کنترل (شکل 5-9)
دیگر وظایف
سیستم ایمنی
مزایا
پمپ&zwnj های انژکتور ردیفی با کنترل غلافی
کنترل شروع تزریق
ملحقات
حلقه کنترل خودکار
کنترل الکترونیکی پمپ&zwnj های انژکتور آسیابی
محوری VE-EDC
بلوک&zwnj های سیستم
اجزاء سیستم
کنترل&zwnj های حلقه بسته (خودکار)
اقدامات ایمنی
مزیت&zwnj ها
خاموش کردن موتور
کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)
شرایط فنی
امروزه، در ورای پیشرفت&zwnj هائی که در زمینه&zwnj ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می&zwnj آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده&zwnj ی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه&zwnj ی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند، موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند. این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در آن کاملتر صورت می&zwnj گیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم، با توجه به این واقعیت که اختلاط بهتر انجام می&zwnj شود و به علت عدم وجود پیش محفظه و یا محفظه گردابی، هیچ گونه تلفات ناشی از سرریز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهای با تزریق غیر مستقیم، مصرف سوخت 15-10 درصد کاهش می&zwnj یابد.
علاوه بر این، موتورهای مدرن امروزی بیشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. این امر باعث شده است که از سیستم تزریق سوخت موتور دیزل، انتظارات بیشتری مطرح شود، از جمله:
- فشارهای بالا در تزریق سوخت،
- منحنی بنیادی&zwnj تری از آهنگ سوخت&zwnj دهی،
- شروع تزریق متغیر،
- تزریق پیلوتی،
- سازگاری مقدار سوخت تزریقی، فشار تقویت یافته، و کمیت سوخت تزریقی در یک مرحله&zwnj ی کاری معین،
- کمیت سوخت راه&zwnj انداز وابسته به درجه&zwnj ی حرارت،
- کنترل دور آرام مستقل از بار وارده بر موتور،
- تنظیم سرعت مطلوب با توجه به مصرف سوخت و بازده،
- به کارگیری چرخش دوباره&zwnj ی گاز اگزوز، EGR با کنترل خودکار،
- کاهش در تولرانس&zwnj ها و افزایش در دقت، در تمام طول عمر مفید وسیله&zwnj ی نقلیه.
گاورنرهای مکانیکی متداول (وزنه&zwnj های گریز از مرکز) با به کارگیری چندین وسیله&zwnj ی اضافه&zwnj شده، شرایط متنوع در حین کار را ثبت می&zwnj کنند تا تشکیل مخلوط با کیفیت بالا تضمین شود. بنابراین، این نوع گاورنرها به یک کنترل ساده&zwnj ی دستی در موتور محدود می&zwnj شوند، در صورتی که عمل کننده&zwnj های مهم و متنوعی وجود دارند که امکان ثبت آن&zwnj ها توسط این وسائل وجود ندارد و یا اگر هم ثبت شوند، سرعت کار مطلوب نخواهد بود.
مرور کلی سیستم
در سال&zwnj های گذشته، به علت افزایش، چشم&zwnj گیر در توان محاسبه&zwnj ای میکروکنترلرهای موجود در بازار، تبعیت کنترل الکترونیکی دیزل (EDC) از مقررات و شرایطی را که پیشتر یادآور شدیم را ممکن ساخته است.
برخلاف خودروهای دیزلی مجهز به پمپ&zwnj های انژکتور ردیفی یا آسیابی متداول، راننده&zwnj ی یک وسیله&zwnj ی نقلیه کنترل شده توسط EDC نمی&zwnj تواند هیچ گونه اثر مستقیم روی پمپ انژکتور داشته باشد، به عنوان مثال کنترل مقدار سوخت تزریقی که به طور متداول به وسیله&zwnj ی پدال گاز و یا سیم گاز انجام می&zwnj شود، در اینجا حاصل متغیرهای عمل کننده&zwnj ی متنوعی از جمله وضعیت کاری، داده&zwnj های توسط راننده، آلاینده&zwnj های گاز اگزوز و نظائر آن است.
بدین معنی که یک سیستم ایمنی پیشرفته&zwnj ای باید به کار برده شود تا خطاها و ایرادات را تشخیص دهد و به نسبت شدت و حدت، راه&zwnj کارهای مناسب برای رفع آن&zwnj ها را ارائه دهد (به عنوان مثال: محدودیت گشتاور، یا راندن اضطراری خودرو در گستره&zwnj ی دور آرام (رساندن خودرو به کارگاه). سیستم EDC هم چنین امکان تبادل بین مقادیر به دست آمده در این سیستم با مقادیر حاصل از سایر سیستم&zwnj های الکترونیکی در خودرو به وجود آید (به عنوان مثال با سیستم کنترل کشش (TCS) و کنترل الکترونیکی تعویض دنده.) بدین ترتیب، این سیستم می&zwnj تواند با کل سیستم خودرو ادغام شود.

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-2444-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d9%83%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%83%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%8a%d9%83%d9%8a-%d9%85%d9%88/
- ۹۵/۰۴/۳۱