دیجی فایل 2000

  • ۰
  • ۰
گزارش

گزارش

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 97

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

موتور دیزل

ریشه لغوی کلمه دیزل نام یک مخترع آلمانی به نام دکتر رودلف دیزل است که در سال 1892 نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل می&zwnj نامند. دید کلی موتورهای دیزل ، به انوع گسترده&zwnj ای از موتورها گفته می&zwnj شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می&zwnj توانند ماده سوختنی را شعله&zwnj ور سازند. در این موتورها برای شعله&zwnj ور ساختن سوخت از حرارت&zwnj های بالا استفاده می&zwnj شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می&zwnj برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می&zwnj کنند. همانگونه که می&zwnj دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می&zwnj شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می&zwnj گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می&zwnj گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می&zwnj شود که در نتیجه آن سوخت شعله&zwnj ور می&zwnj شود. تاریخچه در سال 1890 میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم می&zwnj گردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش&zwnj رس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می&zwnj شد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده می&zwnj شد. در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده&zwnj ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می&zwnj گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می&zwnj آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایق&zwnj های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می&zwnj شد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستم&zwnj های پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپ&zwnj های سوخت&zwnj پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ&zwnj &zwnj های سوخت&zwnj پاش (پمپ&zwnj های انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در موتورها مناسب بودند متعادل شد. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال 1925 به بازار عرضه شدند. با آنکه پیشرفت در ساخت این موتورها کند بود. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده&zwnj بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی کند بود. لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. تقسیمات موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه&zwnj بندی هستند. مثلا می&zwnj توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم&zwnj بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می&zwnj گردد. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیم بندی می&zwnj کردند و ... ساختمان ساختار موتورهای دیزل نه تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه&zwnj ای تفاوت می&zwnj کند. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد. _پمپ انژکتور :__ وظیفه تنظیم میزان سوخت و تامین فشار لازم جهت پاشش سوخت را به عهده دارد. انژکتورها : باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق می&zwnj شوند.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-5301-%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%af%d9%8a%d8%b2%d9%84-%d9%88-%d9%be%d9%85%d9%be/
  • ۹۵/۰۵/۱۸
  • abbas amirinia

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی